mandag, november 30, 2009

Jokertid?

Jeg vil skrive et innlegg om joker. Joker har blitt så langt borte.


I dag skulle jeg hive et brukt kaffefilter i søpla. Vi hadde nettopp bytta søppelpse.


For selv om man bruker handlenett til daglig må man av og til ta en pose.


Jeg så ned i søppla. Jeg så ned, og så rett ned på en speilvendt jokerlogo skinnende gjennom den lyse, hvite plasten. Det gikk et lite sukk gjennom meg. Jeg stoppa opp to sekunder.


Men så heiv jeg det hvite overfylte kaffefilteret allikevel...


Kaffe har fått større plass i livet mitt enn Joker. Jeg har blitt til ei stressa surrete "gå med skjerf og skjørt"-jente. Er det virekelig dette jeg vil??


Ofte hører jeg at: "Nei, du er ikke gal enda, Astrid..." men jeg må innrømme at jeg savner Jokerlivet mitt. Jokerlivet som akk var så vakkert, så problemfritt.


Men problemer kommer og problemer går. Og av og til blir jeg nesten litt skuffa over hvor fort og greit tinga kommer og går. Jeg har eksamen om 5 dager... Jeg vedder på at det egetnlig er i mårra...


Jeg tror jeg må gå meg en liten tur til Jokerbutikken til uka. Kanskje bare gå rundt å flytte på litt varer. Late som om jeg er plystreren fra rote-butikken i uti vår hage... Eller på vareopptelling på Joker'n til Katrine. Kanskje jeg skulle til og med gått i flipp-floppere, og shorts. Kanskje jeg bare saver sommeren litt? 


Jeg hører at Statkraft har åpna Saltkraftanlegget sitt på nesten på Filtvet. Kanksje det blir drømmen? Jokerlivet mitt? Jobbe med Saltkraft og gå barbeint til Joker'n?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar