torsdag, juli 23, 2009

Joker-sektleder?

Åja, det kilte litt i magen din av den tittelen og? Det kan jeg tenke meg.
Men nei. Joker ligger langt unna å være en sekt, her er det frivilligheten som rår og kollektivt selvmord vil vel ingen Jokertilhengere være med på.
Ikke trenger man en leder heller. Sosialismen lenge leve - vi deler likt og smiler lykkelig på Jokern.

Fine tanker. Jeg hadde de, jeg og. Helt til jeg kommer over en velkjent komiker, tidligere kjent for løfting av Krekar, som betror seg til Dagbladet. En fast kunde om sommern på Joker Filtvet er, hold deg fast, sektleder. Sektleder! Vi har en sektleder på Jokern.

Mine Jokertanker flyr. Er det bevisst at hu har valgt Jokern som fast butikk? Er Joker Filtvet den Utvalgte? Blir melkekjøla til et hellig tempel hvor vi, de Jokeransatte, tilber Jokerguden? Finnes det en Jokergud? Og hvis ikke, hvem vil vi da tilbe?? Kommer jeg snart til å ta på meg en grønn kappe, gule strømper og en rød lue, si det er min nye uniform? Vil CSI Miami(med The Who - Teenage Wasteland som bakgrunnsmusikk) snart finne seks Jokeransatte formet som bokstavene i Joker på pauserommet? Døde? Og mora til Jokersjefen ligger over J-en som en rosin-O?

Jeg er redd. Jeg sover ikke lenger om nettene. Lurer bare på når hun vil slå til. Vil vi forstå det, eller vil det komme som en kniv i brystet på t-banen mot Holmenkollåsen?

Heldigvis blir været dårligere. Ingen beveger seg ut da. Ikke engang en sektleder. Jeg håper på regn resten av sommeren. Torden og lyn.


Hege Storhaug, vær så snill. Ikke ta oss. Vi har ingenting å gi, ingenting å tilføre en sekt. Og hva er vel en Jokersekt uten Joker-høyeste-sjefen? Han er ikke lett å få tak i. Han er helt på andre siden av landet. Det er langt. Altfor langt for deg, Hege. Du har korte ben. Du ser så sliten ut. Sett deg heller i en båt og ro til Sandøya utafor Tvedestrand. Der jobber det en kjekk kar. Han er nok mye mer villig. Kom igjen nå, Hege, ro.


(for spesielt interesserte, trykk her) http://www.dagbladet.no/2009/07/23/nyheter/innenriks/hege_storhaug/shabana_rehman/7319415/

1 kommentar:

  1. Oj, søren, vi skulle jo besøke jokerkammraten din denna sommeren og!

    SvarSlett