onsdag, februar 25, 2009

Jokerkjendis(utdyping av den andre betydningen)

Vi skal bli Jokerkjendiser. Da er det snakk om kjendis gjennom Joker. Vi blir kjendiser fordi vi har en slags tiltrekning til Joker. Vi er ikke kjent fra før av.
Nå er det derimot kommet opp et nytt fenomen. Jokerkjendis, kjendis som handler på Joker.
Dette er et artig, men ukjent, fenomen.

Gjennom min mangeårige Jokerkarriere har jeg vært vitne til slike kjendiser som vandrer ut og inn gjennom Jokerdørene. Dørene blir riktignok ikke flydd ned av dette fenomenet, men når det først skjer, da er det stort. Da er det viktig at alle i nærheten får vite det. Og det vil si alle folk, fordi Jokeren alltid er i nærheten!

Så. Hvor skal man begynne liksom?!

Vi kan begynne med ryktet. Ja, tro det eller ei. Det går rykter om at selveste Kristian Kjelling har vært på Joker Filtvet. Det kan jeg jo forsåvidt tro på, men at han lånte doen der?! Jeg blir satt ut, og tenker "neineinei...er det mulig?!"
Også smiler jeg. Fordi det er jo det. Det er mulig. Hvem vil vel ikke låne en Jokerdo? Og håndballspillere må og på do noenganger, det veit vi vel.

Vi har vel alle sett på Hotel Cæsar? Om det så bare er en episode. Og vi veit alle at har man vært med i Hotel Cæsar, da er man en ærbødig kjendis. Høyt respektert og denne typen kjendisstatus er noe alle higer etter. Så ja, det er stort at en slik kjendis har vært innom Joker. Det er bare noen dager siden, og en Jokerkollega av meg kunne fortelle at hu som spilte mamman til May. Marianne Halvorsen, kokk og gift med vaktmester Cato. Fantastisk, er det ikke? At en slik kjendis kaster av seg divanykkene og handler på Joker.

Det som varmer mitt hjerte mest er kanskje at selveste statsminister Jens Stoltenberg er sett på Joker Nordberg. Det er jo bare en selvfølge, at han skal gjøre som folket sitt. Nettopp å handle på Joker. Også på en søndag, da! Er han ikke folkelig, dere?! Mmh!

Men da selveste helten over alle helter, eller sjefen over alle sjefer som han sier selv, kom innom Joker Kværnerbyen da jeg selv jobbet der... Jeg har ikke ord. Han spør meg tilogmed om hjelp, han stoler på Jokerfolket. Hvilken sjokolade skulle han spise idag? Og vi peker begge på Hobbysjokoladen. Det er et Jokerøyeblikk av de sjeldne. (red.anm. Grunnet det jeg leste i Her&Nå om denne mannen uken etter Jokerøyeblikket ønsker jeg å ikke gå ut med navnet hans og bilde. Jeg respekterer han, dypt og inderlig.)

Og vi må jo ikke glemme vår alles kjære stamJokerkjendis. Hun titter innom hver sommer på Joker Filtvet. Hun er kjendis med høy status, og har alltid vært det. Den flotte brunfargen kommer ikke pga det fine været på Filtvet, men pga det fine lyset fra blitzene til alle fotografene! Hun er fashiondame, hun er champagnedrikker, hun er briespiser, hun er rød løper- og limousinedame. Jeg kan ikke annet enn å beundre hennes pågangsmot og skjønnet. Det er jo ingen annen enn Kiki Sørum. Jeg trenger vel ikke si mer? Jeg digger henne, hun digger Joker.






Så. Det var et knippe Jokerkjendiser, og flere blir det nok med årene.


Har du møtt eller vært vitne til en Jokerkjendis? Ikke hold det inne!


1 kommentar:

  1. Jeg blir helt mør! Tenk at sjefen over alle sjefer var innom på Joker'n din :D

    SvarSlett