mandag, mai 18, 2009

Jokerkamerat

I dag glapp det ut av ham. Øystein, en flittig lærerstudent, har fått sommerjobb. Han satt der, tilbakelent i sofaen. "Har noen av dere fått sommerjobb, eller?"

Han ventet ikke på noe svar fra meg, svarte bare på sitt eget spørsmål med sarkastisk undertone; "ja, du din Jokerfrelste tulling skal vel jobbe på Joker, du?"

Ja, jeg skal vel det. Og det varmer hele min kropp å tenke på det!


Men som at jordkloden gjorde en dreining, tok en 360 med flip, lente Øystein seg mot meg og sa "det skal jeg og".

Hadde jeg spist noe i det sekundet hadde jeg satt det i halsen!


Vår alles kjære Øystein skal jobbe på Joker på hjemøya si. Jeg fant han tilogmed i å skryta av Jokeren sin. "Det er den koseligste Jokerbutikken i hele verden". Jeg kan nesten tenke meg det. På en øde øy, nede ved havet på brygga. Den har tilogmed ølservering. Eller, det var kanskje noe annet...


Jeg lovte han at vi skal komme på besøk til han i sommer. Er han og Jokeren så bra som han skal ha det til, skal han kanskje få bli medlem i Jokerklubben og? Han kan bli gjesteskribent her, foreslo jeg. Han bare lo.

Men jeg veit at han gleder seg til å få besøk, og kommer til å smile ekstra mye for å få lov til å bli medlem.


4 kommentarer:

  1. Jeg veit:D

    Det blir gøy å besøke han, ikke sant? ;)

    SvarSlett
  2. Ajajaj! Vi har med andre ord positiv vekst i vår lille Joker-hyllestsammensvergelse! Hvilken øy er det snakk om? :)

    SvarSlett
  3. Visst er det positiv vekst. Som gjør godt for hele Jokersjela:)
    Jeg husker ikke navnet på øya, men det er ved Tvedestrand...noe på S kanskje...

    SvarSlett