onsdag, juni 03, 2009

Jokerbarnehage

Jeg har nettopp begynt å jobbe i en ny barnehage - eller rettere sagt - min egen gamle barnehage. Det er i grunn ganske trivelig. Mange gode gamle minner dukker opp igjen. Ikke så mye som er forandra fra den tida egentlig. De samme ansatte er der, de samme lekene er der, bare barna er bytta ut i nyere modeller. Og en ting til: Jeg har fått større kunnskaper. For da jeg selv gikk der visste jeg ikke det jeg vet nå - det er en Jokerbarnehage!

Det skjedde i går da vi var ute og lekte. Noen lekte butikk og noen lekte kaniner, atter andre sykla om kapp. Men plutselig rettet alle oppmerksomheten mot en rød postmann-Pat-bil som stoppet utenfor porten. Oi, er det posten?, spurte jeg, dum som jeg var. Neeii, det er matbilen, ropte barna. Hjertet mitt gjorde et gledes-rundkast da jeg så mannen som kom ut - han hadde Joker-uniform på!! Hjernen min resonerte kjapt: Mannen har joker-uniform + han kommer med mat til oss + jeg gikk i denna barnehagen da jeg var liten =vi får mat fra Joker!! JEG har vokst opp på Joker-mat!!! Uten å vite det! :O Ikke rart maten i barnehagen allitid smakte godt! Ikke rart jeg har vokst opp til å bli en Joker-elsker! Alt falt plutselig på plass, og jeg kjente at det var dette som hadde mangla. Klarheten i at jeg faktisk (til dels) er oppvokst på Joker-mat. Joker-mat som kjøres ut til de som vil ha. Det er service det.

Da mannen hadde bært inn all den deilige maten og vi vinket ham avgårde, var det bare en ting som manglet i dette vidunderlige bildet. Hvorfor hadde han en postmann-Pat-bil og ikke en sånn flott Joker-varebil jeg så i Haugesund i helga. Da hadde det ikke vært noen tvil om hvor han kom fra og hva hjertet hans banket for. Kanskje er det dårlige tider for Joker Kalvsjø/Kæsji? Nei, det våger jeg ikke tenke på. Det viktigste er at den lever.

Fra nå av blir det ekstra koselig å komme på jobb i barnehagen. Jokerbarnehagen <3

2 kommentarer:

  1. Jeg veit ikke om det er mitt premenstruelle hjerte eller om det rett og slett bare er Jokerkjærleik, men dååån! Hjertet mitt dunker, tårene renner og smilet vil ikke forsvinne!!

    Du har hatt det i deg helt fra barnehagen..jeg er glad på dine vegne. Jokerlykkelig:)

    SvarSlett
  2. Æ jobber i en JOKER butikk :)

    SvarSlett