tirsdag, juni 23, 2009

Jokerkake

I dag var det en storartet dag på Joker Filtvet. Vi hadde fått kake! Bløtkake. Fra Posten!
Fordi Posten i Butikken blei kåra til den beste Post i Butikk for første kvartal i 2009.
Det er en bragd som fortjener kake, ikke sant? Jajamen.

Vi glemte alt av kunder og varer, og satte oss på spiserommet. Der spiste vi kake. Det var en god kake. Og selvom den eneste nytta jeg har gjort for posten er å sette på et frimerke her og der, så koste jeg meg fullt ut. Kanskje det var det ene frimerket den ene dagen som gjorde det hele?

Men da de andre kollegaene begynte å baksnakke sjefen, som har tatt ferie, vasket jeg tallerkenen og gikk ut i butikken. Vettu hva, baksnakking av Jokersjefen vil jeg ha meg frabedt. Her går han dag ut og dag inn, sliter bakenden av seg. For sine ansatte og Jokerkundene våres.
Jeg gikk ut, men blei stående halvveis i dørkarmen og høre. Sjefen hadde vært sint. Jokersint? Sint er vel ikke et ord i Jokerordboka. Men sint hadde han visst vært. Jeg tror ikke noe på dem.

En Jokersjef som sint blir litt som Karl i Mot i Brøstet. Bare komisk.

1 kommentar:

  1. Det henger ikke helt på greip, det skal sies i denne stund. En annen ting jeg har lyst til å trekke opp i denne stund er at faktisk så blei nærbutikken her i Våle, (av en kjede som ikke trenger nevnes her, men fremdeles en veldig koselig nærbutikk...), kåra til norges beste post i butikk i fjor :P

    SvarSlett