mandag, juni 01, 2009

JokerNEI


Det er med tungt hjerte jeg meddeler dette. Mens jeg skriver dette vrir jeg meg i fosterstilling.

Pinsehelgen så lovende ut. Sol og glade dager. Lørdag var en stor dag for enkelte Jokerbutikker, da de stengte tidlig og var stengt både søndag og mandag.

Søndag tok jeg turen til en park. Der blei vi liggene rett ut i noe som føltes som flere år. Etter flere år uten mat blir man sulten. Noe som aldri har skjedd meg før skjedde da; det blei en diskusjon om hvilken butikk vi skulle gå på. Hovedspørsmålet var selvfølgelig hvilken butikk som var åpen på en søndag, en pinsesøndag. Jeg kan ikke sitere, pga noe hukommelsessvikgreier.
Det jeg derimot kan sitere, uten noen som helst følelse av at det er riktig og bra, er mitt uhell. Grunnen til dagens fosterstilling. Det er omtrent som at du våkner opp dagen etter å ha vært på fest. Du har kongler i håret, påtegna katteværhår i ansiktet, kjøttsår på knæra, skjelvende hender og stivna spy i munnviken. Akkurat sånn føles det.
Uti diskusjonen tok jeg meg rett og slett i å si "jammen, da drar vi jo på *annen matvarebutikks navn*!"
Jeg mente det ikke. Jeg mente ikke, med hånden på hjertet, at vi kunne dra på en annen matvarebutikk! Hva gikk galt? Har skammen kommet for å ta meg? Ja, det har den.
Jeg har bare en ting å si til alle Jokervenner der ute. Unnskyld.
Og en fin trøst kan vel være at vi endte opp med å dra på Joker? To forskjellige tilogmed. For ja, går man opp til Tannlegehøyskolen får man muligheten, en fantastisk sjanse, til å gå på to ulike Jokerbutikker. (Roro, jeg sa jo unnskyld!)

1 kommentar:

  1. Nååååå! Katrine da, det derre vil vi ikke ha noe av! Men unnskyldninga er godkjent fra min side...

    SvarSlett