søndag, april 05, 2009

Min far - en Jokerkjenner

Jeg lå henslengt på sofaen hjemme hos mor og far etter en hard kveld på byen. Øya glei igjen, hodet falt ned.

Bestemor var på besøk, og praten gikk. Blabla, hørte jeg. Helt til pappa plutselig sier "det er jo som Joker."

Hæh?! Min far snakke om Joker?!

Og da våkna jeg. Denne samtalen måtte jeg jo få med meg.


Det har seg slik at fettern til min far eier Joker Filtvet. Jepp, jeg har en slektning som eier en Jokerbutikk. Autografer skriver jeg etterpå. Så, så, ro i salen nå.

For noen år siden var det fem årsjubileum, da hadde han eid og drevet Jokerbutikken i fem år. I ekte Jokerånd blei det servert bløtkake og kaffe til kundene. Det var en fin dag. Sånn i samme slengen kan jeg jo si at han er en fantastisk sjef. En sånn skikkelig god Jokersjef.


Tilbake til samtalen mellom min far og bestemor. Det handlet altså om fettern som eier Joker. Og min far strødde om seg med Jokerkunnskap. Jeg måtte ta meg til hjertet, jeg fikk se nye sider ved min far. Min far - en Jokerkjenner. Er det ikke fantastisk, dere? Jeg er hvertfall sånn passe rørt.


"Han eier Joker og leier lokalet, men det er jo en sjef over han igjen. Han bestemmer delvis, men må jo ta imot annonser og tilbud som er felles for alle Jokerbutikkene. Og om han vil slutte må han selge, han kan ikke bare legge alt ansvaret på Joker."


Jepp. Det sa min far med sikkerhet i stemmen. Det hørtes ut som at han var på Joker sin side. "Joker kan ikke ta alt ansvaret om han vil slutte." Og sånn er det jo. Vil fettern til min far slutte i jobben som sjef for Joker Filtvet kan han ikke bare stikke av. Han må trå til selv!


Men la oss være ærlige her, hva er sjansen for at han vil slutte?

Rekk opp hånda de som ville ha kasta bort ansvaret for en Jokerbutikk! Oi, jeg ser visst ingen hender... Rart det der.



Joker Filtvet + Min Far = Sant

1 kommentar: